Adatmentés hibás telefonról? Eláruljuk hogyan!

Sokszor előfordul, hogy egy-egy készüléktulajdonos napi vagy heti rutinjából az adatmentés kimarad. Az adatmentés nem csak hibás készüléknél, hanem rendesen működő készülék esetében is fontos. Egy telefoncsere alkalmával, ha van egy adatmentésünk felhőtárhelyben vagy SD kártyán, sokkal könnyebben tudunk az új készülékbe költözni, mint adatmentés nélkül.

Működő készüléken sokkal egyszerűbb az adatmentés, mint egy hibás telefonon.
Samsung készülékeken a legegyszerűbb a Samsung Cloud fiókban bejelentkezés után egy teljes, mindenre kiterjedő adatmentésre van lehetőség. Hívásnapló, üzenetek, névjegyzék, alkalmazások (az alkalmazás adatairól nem készül adatmentés), beállítások (alkalmazás elrendezés a kezdőképernyőn, csengőhangok, háttérkép, stb…), hangjegyzetek, képek. A képekről érdemes SD kártyára vagy számítógépre adatmentést készíteni a nagy adatmennyiség miatt.
Tiszta Android rendszeren a beállításokból tudunk adatmentést készíteni külső tárolóra vagy google fiókba.

Készülék költöztetésre lehetőség van közvetlenül a készülékek között. Samsungnál a Smart Switch alkalmazással könnyedén költöztethetőek az adatok akár két készülék között is. Ugyan ezt a módszert a Huawei készülékeknél a Phone Clone alkalmazást tölti be, a Xiaomi telefonoknál a mi mover (mi költöztetés) alkalmazással tudunk végezni adatmentést, míg az apple készülékein a Move to iOS alkalmazást kell letölteni.

De mi történik, ha törött a telefon, és nem lehetséges az adatmentés házi módzserekkel?

Első opcióként érdemes megjavíttatni, amennyiben az adat sok rajta és értékes (névjegyek, képek, videók, egyéb nem menthető adatok – pl. alkalmazások, játékok egyéni adatai).Ha megvan már az új készülék, akkor érdemes elhozni hozzánk a hibás telefont. A mobiltelefonok 95%-án sikerrel végezzük el az adatmentést.