Hozott alkatrész csere mobiltelefonok esetében

Sokszor felmerül a kérdés, hogy egy-egy esetben megfelelő megoldás lehet-e szervizünk által biztosított alkatrész helyett saját beszerzési forrásból alkatrészt vásárolni, majd a beépítést a szemere utcai szervizünkre bízni. Kicsit körbejártuk a témát, gyűjtöttünk pro és kontra érveket is, ezzel is elősegítve a későbbi döntést.

Milyen esetben érdemes egyedileg beszerezni az alkatrészt és beépíttetni a szemere utcai szervizünkkel?

Előfordulnak olyan esetek, amikor egy-egy ritka vagy régebbi telefonhoz nincsen alkatrész, itthon nem vagy csak nehezen beszerezhető. Ebben az esetben mi magunk is azt szoktuk javasolni, hogy érdemes egyénileg az alkatrészt megrendelni. Érdemes körültekintően választani, illetve számolni az esetlegesen hosszú szállítási idővel.
Sokan kérdezik, hogy egy-egy alkatrészt miért nem rendelünk meg mi, akár itthonról, akár külföldről. A válasz nagyon egyszerű: Alkatrészt csak szerződött partnereinktől vásárolunk. Ennek több oka is van: Az alkatrészek minőségét nem ismerjük minden esetben. Az alkatrészek garanciális ügyintézése hosszú időbe telhet vagy éppen teljesen lehetetlen. Kellemetlen szituációt eredményezhet, ha egy bárhonnan megrendelt alkatrész meghibásodik garancia időn belül, a garanciális ügyintézés pedig több hétbe telik. A garanciális problémákat igyekszünk néhány munkanapon belül megoldani. Ezt csak úgy tudjuk teljesíteni, ha bejáratott partnereinken keresztül végezzük az alkatrészek beszerzését. Továbbá igy tudjuk minimalizálni az esetlegese felmerülő garanciális problémákat.

Milyen esetben nem érdemes egyedileg beszerezni az alkatrészeket?

Amennyiben szemere utcai szervizünk rendelkezik a cserére szolruló alkatrésszel, mindenképpen javasolt a beszerzési és beépítési folyamatot is ránk bízni. Sok esetben akár a leadás napján készen lehet a hibás telefon. Egyes esetekben pedig 1 órán belül is elkészülhet a hibás telefon. Előfordulhat, hogy mégis rendelni kell az alkatrészt, ennek általában 2-4 hét a beszerzési ideje. A sebességen túl szempont lehet még a garancia, mely talán fontosabb mint a sebesség. Biztonságot ad, hogy az elkészült javítást követően a beépített alkatrész működőképességét 180 napig garantlájuk. Ha tönkre megy a beépített kijelző, akku vagy bármilyen más alkatrész, azt díjmentesen cseréljük egy másikra vagy megjavítjuk szintén díjmentesen. Egy hozott alkatrész esetében a beépítésen túl számolni kell felmerülő plusz költségekkel: Ha meghibásodik az alkatrész, de vissza kell küldeni a forgalmazónak, a kiszerelés és a cserélt alkatrész beépítése is plusz költséget jelent. A hamradik tényező az ár. Jónak tűnhet spórolni pár ezer vagy pár tízezer forintot egy-egy javításon.

Érdemes átgondolni, hogy hosszútávon megéri-e a hozott alkatrész?

Vegyünk egy konkrét példát: Gipsz Jakab betér a telefon-szerviz.hu szemere utcai szervizébe és a telefonján kijelzőt szeretne cseréltetni. Előzőleg az interneten talált alkatrészt hozzá, ezért megkérdezi a hozott alkatrész beépítési költségét, és a komplett javítási költséget is alkatrésszel együtt. A szervizünk altal kiadott árajánlatnál 1-2 ezer forinttal olcsóbban jön ki az ügyfél, ha saját maga rendeli meg az alkatrészt, és építteti be azt a szemere utcában. Időben mindenképpen kiesés, hiszen az alkatrészt külön kell megrendelni. A garancia és az ár összetettebb. Hozott alkatrészre garanciát nem tudunk vállalni. Természetesen, ha már beépítéskor hibás az alkatrész, akkor be sem építjük. Ha beépítés után hibásodik meg, akkor annak a kiszedése és a csere alkatrész újbóli beépítése plusz költség, így az egyénileg megvásárolt alkatrész 1-2 ezer forintos előnye gyorsan hátránnyá alakulhat. Ezzel szemben a szervizünk által beszerzett és beszerelt alkatrész meghibásodása esetén 180 napon keresztül költségmentesen szereljük be az új alkatrészt, és jó eséllyel gyorsabban is, mint ahogy a hozott alkatrész cseréje megérkezik.

Ezek alapján érdemes tehát átgondolni, hogy milyen alkatrészt választunk.

Amennyiben okosóráddal van problémád, nézd meg kizárólag okosóra szervizzel foglalkozó oldalunkat is.

Maradt még bármilyen kérdésed? kapcsolatfelvételi űrlapunkon keresztül közvetlenül üzenhetsz nekünk!